Friluftsmullen

För tredje året i rad rankas Naturkompaniet som Sveriges mest hållbara varumärke

För tredje året i rad rankas Naturkompaniet som Sveriges mest hållbara varumärke inom kläder och mode – butiker i Sveriges största oberoende studie med fokus på hållbarhet, Sustainable Brand Index, 2021.

Sustainable Brand Index 2021 visar att Naturkompaniet enligt svenska konsumenter för tredje året i rad upplever Naturkompaniet som det mest hållbara varumärket i branschen kläder och mode – butiker. Sett till hela listan med alla svenska varumärken kommer Naturkompaniet på plats 16.

– Det här är ett bevis på att vår mission om att inspirera till friluftsliv och att ta hand om natur och miljö, fortsätter nå ut, vilket är viktigt för oss. Det är även jätteroligt att se att vi på hela listan över alla branscher och varumärken klättar två placeringar till plats nummer 16 i årets undersökning, säger Sofie Saberski, Marknadschef på Naturkompaniet.

Naturkompaniet består av 35 friluftsbutiker som säljer utrustning för friluftsliv och resa från världens ledande varumärken. Deras målsättning är att främja naturupplevelser och hälsa genom att tillhandahålla utrustning som underlättar och berikar friluftsliv. Naturkompaniets uppmaning till våra kunder är: ”Gör vardagen till ett äventyr ”. Vi som arbetar på Naturkompaniet älskar friluftsliv och att vistas i naturen. För dem är det en självklarhet att göra vårt bästa för att värna om miljön. Deras främsta vapen i kampen om en bättre miljö är att de bara säljer produkter av och med hög kvalitet i en ofta tidlös design. En kvalitativ produkt ska enligt oss hålla länge och ska inte skapa ett köp-använd-släng beteende hos våra kunder.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *