Friluftsmullen

adidas blir ny titelsponsor för Stockholm Marathon

adidas och Marathongruppen, Nordens största arrangör av motionsevenemang, inleder ett femårigt samarbete där det globala sportvarumärket tar över titelsponsorskapen för Stockholm Marathon samt övriga evenemang i arrangörens Marafamilj.

Som ett av Europas största maratonlopp lockar Stockholm Marathon årligen runt 20 000 deltagare från cirka 100 nationer till Stockholms gator och den klassiska målgången på Stockholm Stadion. Efter två pandemi år ser Marathongruppen fram emot en nystart inför den 43:e upplagan som arrangeras lördagen den 4 juni 2022, där samarbetet med adidas spelar en central roll.

– Vi är oerhört stolta över att adidas vill vara med oss på den här resan när vi återigen är tillbaka våren 2022. Tillsammans har vi kraften att fortsätta utveckla evenemanget och möjlighet att positionera adidas Stockholm Marathon som ett av världens mest attraktiva maratonlopp, säger David Fridell, verksamhetschef för Marathongruppen.

Kommentera

%d bloggare gillar detta: